San Blas

13 maart 2016

Op donderdag ochtend zijn we naar de San Blas eilanden gegaan. We hebben daar twee nachten in een hutje op het eiland Tuba Senika geslapen. De eerste dag daar zijn we ook naar een ander eiland geweest waar heel veel zeesterren zijn. Op de terugweg naar ons eiland kwamen we dolfijnen tegen.

Zodra het eten klaar was werden we geroepen door iemand die op een schelp blies. Er was geen wifi en om 22:00 gingen de lichten uit, dus het was allemaal erg primitief maar dat maakte de sfeer wel heel leuk en gezellig. 's Avonds hebben we rond kaarslicht op het strand gezeten.

De tweede dag hebben we weer lekker gezwommen en in de zon gelegen. We zijn weer naar een ander eiland geweest waar een klein stukje van de kust af een gezonken ship ligt. Hier hebben we gesnorkeld en hebben we heel mooi koraal gezien en een heleboel vissen. Daarna zijn we naar een gedeelte in de oceaan geweest wat iets ondieper is en je dus kunt lopen. We hebben hier geprobeert het woord PANAMA te spellen maar dat is hopeloos mislukt.

Op heel veel van de eilanden wonen Kuna-indianen, zij dragen allemaal hele bijzondere en kleurrijke kleding.

De laatste ochtend hebben we daar nog ontbeten en zijn we daarna in de boot gestapt terug naar het vaste land. Op het laatste stuk, in de rivier, heb ik nog een krokodil gezien.